Jag har bytt namn och kan inte logga in?

  •  Du behöver skapa ett nytt BankID hos din bank. 

 

Jag kan inte logga in med BankID?

  • Kontrollera om ditt BankID har gått ut. Gå till BankID - Inställningar. Där ser du giltighetstiden. 
  • Prova att rensa webbhistorik, byt webbläsare eller byt från mobil till dator samt kontrollera att du inte surfar i privat läge (inkognito).

 

Jag hittar inte mitt ärende?

  • Har du varit inloggad i plattformen när ärendet skickades in? Om inte, då kan inte plattformen veta att du är du, därmed kan du inte följa ärendet via Mina sidor.
  • Gå till Mina sidor i huvudmenyn och logga in med BankID. Här kan du se dina pågående- och avslutade ärenden om du varit inloggad i plattformen

 

Jag vet inte om jag har signerat?

  • Gå till Mina sidor i huvudmenyn och logga in med BankID. Här kan du se om du har någon pågående signering.

 

Länk till e-tjänst fungerar inte?

  • Jag använder en länk till en e-tjänst men får upp felmeddelandet: Den här versionen av e-tjänsten är inte längre publicerad i systemet. Sök upp e-tjänsten här nedan och starta den på nytt utifrån den senaste versionen.
  •  Använd sökfunktionen på minasidor.karlskoga.se och sök på e-tjänstens namn.

Stöder min webbläsare den här webbplatsen?

Vad är det för skillnad på en e-tjänst och en blankett?

– En e-tjänst kan du göra när som helst på dygnet via en dator. Du fyller i uppgifterna som efterfrågas och skickar in den till oss direkt på webben. De flesta e-tjänster kräver också inloggning och     signering med hjälp av e-legitimation. Eventuella bilagor kan du ladda upp och skicka in. Ärendet följer du sen via Mina sidor.
– En blankett fyller du i för hand och vissa blanketter kan du fylla i på din dator. Blanketten skriver du ut och signerar med din underskrift. Sedan skickar du in den per post, e-post eller lämnar den till det kontor som ska handlägga ärendet.