Jag har bytt namn och kan inte logga in?
- Du behöver skapa ett nytt BankID hos din bank.
Jag kan inte logga in med BankID?
- Kontrollera om ditt BankID har gått ut. Gå till BankID - Inställningar. Där ser du giltighetstiden.
- Prova att rensa webbhistorik, byt webbläsare eller byt från mobil till dator samt kontrollera att du inte surfar i privat läge (inkognito).
Jag hittar inte mitt ärende?
- Har du varit inloggad i plattformen när ärendet skickades in? Om inte, då kan inte plattformen veta att du är du, därmed kan du inte följa ärendet via Mina sidor.
- Gå till Mina sidor i huvudmenyn och logga in med BankID. Här kan du se dina pågående- och avslutade ärenden om du varit inloggad i plattformen
Jag vet inte om jag har signerat?
- Gå till Mina sidor i huvudmenyn och logga in med BankID. Här kan du se om du har någon pågående signering.
Länk till e-tjänst fungerar inte?
- Jag använder en länk till en e-tjänst men får upp felmeddelandet: Den här versionen av e-tjänsten är inte längre publicerad i systemet. Sök upp e-tjänsten här nedan och starta den på nytt utifrån den senaste versionen.
- Använd sökfunktionen på minasidor.karlskoga.se och sök på e-tjänstens namn.
Stöder min webbläsare den här webbplatsen?
- Den här webbplatsen och e-tjänsterna visas allra bäst i en modern webbläsare. Om du har problem med din webbläsare, exempelvis får upp ”Sidan kan inte visas” eller annat felmeddelande så kan du behöva se över dina inställningar.
- Här hittar du information och support för de vanligaste webbläsarna:
Vad är det för skillnad på en e-tjänst och en blankett?
– En e-tjänst kan du göra när som helst på dygnet via en dator. Du fyller i uppgifterna som efterfrågas och skickar in den till oss direkt på webben. De flesta e-tjänster kräver också inloggning och signering med hjälp av e-legitimation. Eventuella bilagor kan du ladda upp och skicka in. Ärendet följer du sen via Mina sidor.
– En blankett fyller du i för hand och vissa blanketter kan du fylla i på din dator. Blanketten skriver du ut och signerar med din underskrift. Sedan skickar du in den per post, e-post eller lämnar den till det kontor som ska handlägga ärendet.