Ajourhållning av lägenhetsregistret. Flerbostadshus inklusive specialbostäder
Här ska du som fastighetsägare lämna förslag till kommunen om nya lägenhetsnummer vid en nybyggnad, ändrad användning eller ombyggnad, sammanslagning eller rivning av flerbostadshus eller specialbostäder. Observera att det endast är du som har lagfart på fastigheten som har rätt att begära ändringar eller kompletteringar.
Informationen används för att ajourhålla lägenhetsregistret, ett nationellt register över Sveriges alla bostadslägenheter. Det är Lantmäteriet som ansvarar för registret, kommunerna som ajourhåller det och fastighetsägarna som rapporterar förändringar i registret till kommunen.
Om du inte kan använda e-tjänsten
Är du välkommen att kontakta kommunens servicecenter på 0586-61000 eller info@karlskoga.se
Behandling av personuppgifter
De personuppgifter som lämnas registreras och behandlas för att underlätta administration, handläggning samt för statistiska ändamål.
Mer information om hur kommunen hanterar personuppgifter hittar du på kommunens hemsida, Karlskoga.se
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation
Fråga om inloggning
Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.
Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.
Logga in och starta e-tjänstenGå vidare utan inloggning